wróć do portfolio

Pewien czas temu ścieżki naszej pracowni skrzyżowały się ze ścieżkami pewnej warszawskiej drukarni. Kasia i Inga, bo o ich firmie mowa, pozwoliły nam zapomnieć o sformułowaniach takich jak „tego się nie da zrobić” czy „nikt tego nie wydrukuje”. Po kilkunastu miesiącach wspólnej pracy, doszliśmy do wniosku, że z istniejących zasobów można wydzielić nową markę, która swoją ofertą odpowiadała będzie na potrzeby firm z naszej branży, czyli szeroko rozumiany sektor kreatywny. Tak właśnie powstały DrukDamy.

DrukDamy to marka, mająca spełniać rosnące zapotrzebowanie wśród agencji kreatywnych na nieprzeciętną poligrafię wysokiej jakości. Zaplecze maszynowe, doświadczenie oraz wiedza pozwalają na uzyskanie niesamowitych efektów przy zachowaniu uzasadnionych kosztów. Całości naszej kreacji przyświecała przede wszystkim ekspozycja wykonanych przez Damy materiałów z naciskiem na użycie technik, które zajmują kluczowe miejsce w ich ofercie.

Kreację marki rozpoczęliśmy od niezliczonych spotkań z Kasią i Ingą. Godziny rozmów pozwoliły nam lepiej zgłębić specyfikę branży oraz poznać realia pracy z agencjami. Kolejne analizy i burze mózgów dały nam solidny materiał do nakreślenia wstępnych założeń marki, które zawarliśmy w moodboardzie. Dzięki nim, z wielu luźnych przemyśleń w naszych głowach zaczęła krystalizować się wizja marki. Przystępując do pracy, naszym pierwszym zadaniem było wymyślenie nazwy. Realizując wstępne założenia briefu, czyli ogromne, zdejmujące z projektantów ograniczenia, możliwości dowolnego druku oraz indywidualne podejście do projektów, postawiliśmy na krótkie i chwytliwe połączenie – DrukDamy. Postaraliśmy się, aby nazwa sama w sobie zapewniała klienta, że zostanie mu dany druk, jakiego tylko potrzebuje oraz przywoływała na myśl nasze Damy druku, Kasię i Ingę. Drugim kluczowym elementem był logotyp. Zależało nam, aby poza wyznacznikami, które sami określiliśmy dla tej marki, logo nawiązywało także do dualizmu nazwy. Nasi graficy dali z siebie wszystko, przenosząc grę słów na wektory i piksele, całość zwieńczając podkreślającym ekskluzywność diamentem. Zgodnie z potrzebami, przygotowaliśmy różne pod względem złożoności wersje logotypu – od uproszczonej formy do grawerowania na długopisach, poprzez żywą formę do prezentacji na ekranach, aż do odpowiedniej modyfikacji przeznaczonej do zastosowań na dużych powierzchniach.
Prawdziwym popisem możliwości DrukDamy jest stworzona przez nas wizytówka. Pełna swoboda przy projektowaniu oraz techniki Kasi i Ingi zaowocowały nietypowym, składanym biletem wizytowym ze złoceniem. A to wszystko drukowane na pięknym, perłowym papierze! Jedyna standardowa cecha tej wizytówki to to, że dzięki przemyślanym wymiarom zmieści się w każdym wizytowniku czy portfelu. Z resztą, czy ktoś mógłby wyrzucić takie cudo?
Akcydensy, w postaci papieru firmowego i kopert, również zostały pozłocone. Dzięki specjalnie przygotowanemu wykrojnikowi z jednym zaokrąglonym rogiem, nawet z pozoru zwykła kartka papieru zyskała indywidualny charakter. Druk na wytrzymałych materiałach EnDURO (kliknij i sprawdź!) sprawił, że wychodzące z firmy przesyłki są jeszcze bezpieczniejsze i mniej podatne na trudne warunki transportowe. Wymiary kopert pozwalają na zadruk w standardowych drukarkach biurowych, a dzięki odpowiedniemu przygotowaniu nawet najbardziej topornym maszynom nie uda się odebrać im ani odrobiny uroku. Już wiesz, po który list prezes sięgnie w pierwszej kolejności, gdy na jego biurko trafi stos firmowej korespondencji?
DrukDamy posiada w swojej ofercie kilkadziesiąt rodzai podłoży do zadruku, a użycie w tym wypadku słowa „papier” byłoby mocnym umniejszeniem. Metaliczne, zdobione, odblaskowe… Jest tego tyle, że klienci często nie wiedzą na co się zdecydować. Trudno rozmawiać przez telefon o połysku czy fakturze. Najlepiej więc przyjechać, dotknąć, zobaczyć, jednak wymaga to poświęcenia czasu obu stron. Szanując czas Klientów naszych Klientów, przygotowaliśmy specjalny wzornik w postaci niewielkiego pudełeczka, mieszczącego w środku wizytówkowy format każdego dostępnego w ofercie podłoża. Niewielki gabaryty pozwalają na sprawną wysyłkę, a raz dostarczone mogą długo spełniać swoją rolę. Wejście w wielkim stylu wzorniki zaliczyły na tegorocznych targach Gifts Exclusive, gdzie w mgnieniu oka do zainteresowanych klientów trafił cały przygotowany nakład.
Przed przystąpieniem do tworzenia strony WWW dokładnie zbadaliśmy zawartość sieci. Szybko doszliśmy do wniosku, że "drukarnia" to zdecydowanie zbyt szerokie pojęcie, aby zaliczać do niego DrukDamy. Dalszą część analizy zawęziliśmy do grupy firm o podobnym profilu, nastawionych na pokrewne zlecenia, celujących swoją ofertą w tych samych klientów. Pozwoliło to nam wychwycić błędy, których powinniśmy unikać czy też trendy, w które wpisanie się odebrałoby nam poczucie oryginalności i rolę innowatorów. Bazując na tych założeniach powołaliśmy do życia interaktywne portfolio prac wykonanych przez DrukDamy. Postawiliśmy na stronę przemawiającą jak największą ilością obrazów, które wraz z przygotowanymi przez naszego copywritera tekstami najbardziej wiarygodnie wprowadzą odwiedzającego w klimat, zauroczą i zachęcą do kontaktu. Specjalnie przygotowana prezentacja realizacji, dzięki przejrzystym podziałom na kategorie, pozwala w szybki sposób dotrzeć do tego co najbardziej nas interesuje. Dział Pasja ze swoją komiksową opowieścią to porozumiewawcze skinienie w stronę klientów docelowych - pracowników agencji reklamowych - którzy bez wątpienia zrozumieją przedstawiony tam klimat. Dosyć lektury, kliknij tutaj i przekonaj się sam!
Profil DrukDamy na Facebooku