wróć do portfolio
MY_ALPACA_01

Bardzo dobrze pamiętamy dzień, kiedy dwójka naszych starych znajomych – Marcin i Tomek – przyszli do nas ze swoim nowym pomysłem. Po raz kolejny zostaliśmy przez nich pozytywnie zaskoczeni. Ich najnowszy biznes plan przewidywał stworzenie ekologicznej hodowli szczęśliwych alpak. Prace nad projektem musieliśmy rozpocząć od zapoznania się z tymi uroczymi stworzeniami. Natchnieni ich pozytywną aurą ruszyliśmy do pracy, a wszystkie towarzyszące nam pozytywne uczucia staraliśmy się w jak największym stopniu przenieść do projektu. Dzięki temu udało nam się stworzyć pełne miłości:

I MY ALPACA

Na początku sami nie mogliśmy uwierzyć, ile potencjału drzemie w tych małych, podobnych do lamy zwierzątkach. Przede wszystkim – niesamowicie łagodne, miłe i kojące  usposobienie. Po drugie – prawdopodobnie najlepsza gatunkowo wełna na świecie, co z kolei przekłada się na całą gamę naturalnych produktów wytwarzanych na jej bazie. Po trzecie – przyjemna i całkiem bezpieczna inwestycja kapitału w żywy inwentarz. Wszystko to sprowadziło nas do idei downshiftingu, co dosłownie w języku polskim znaczy zmianę biegu w dół. Na zachodzie jest to nazwa nurtu, który promuje przeprowadzenie takich zmian w swoim życiu, aby to stało się prostsze. Świadome wystąpienie z wyścigu szczurów, pozbycie się karty kredytowej, odrzucenie materializmu to tylko niektóre z nich. Dlatego też hodowlę MyAlpaca i myśl, która za nią stoi uznaliśmy za jedną z dróg do osiągnięcia tego stanu. Jako główny cel dla dalszej kreacji obraliśmy rzetelne uargumentowanie naszej koncepcji.

MY_ALPACA_02
Rozpoczęliśmy od dowiedzenia się, czym są alpaki. Dalej poszło już całkiem łatwo. Podstawą najnowszej inwestycji Marcina i Tomka był import najwyższej klasy alpak z Peru oraz założenie i rozwinięcie hodowli w Polsce. Bardzo pomogło nam to, że chłopaki nie przyszli do nas z pustymi rękami, a z konkretną wizją w głowie. Dzięki temu analiza sprowadziła się do konstatacji wspólnych oczekiwań i mogliśmy przystępować do pracy. Jako nazwę i logotyp obraliśmy prosty typograficzny projekt ze znanym motywem. Wspólnie uznaliśmy, ze serce najlepiej wyraża to, o co chodzi w całym przedsięwzięciu - miłość do alpak. Podstawy marki oparliśmy na akcydensach z motywem tłoczonego serca oraz stronę internetową przedstawiający w szybki i przyjazny sposób ideę ekologicznej farmy szczęśliwych alpak.
MY_ALPACA_06a
MY_ALPACA_06
Najważniejszym elementem zlecenia była strona internetowa, będąca prezentacją oferty hodowli MyAlpaca. Podczas pracy przy projekcie MyAlpaca niejednokrotnie członkowie naszego zespołu stawali przed następującym problemem - jak wyjaśnić znajomym, nad czym aktualnie pracujemy? Stwierdziliśmy, że stronę będziemy mogli uznać za udaną, jeżeli sama w sobie będzie najlepszą odpowiedzią na to pytanie. Wspólnie określiliśmy pięć unikalnych cech oferty hodowli alpak, a na podstawie storyboardów stworzyliśmy obrazujące je ilustracje.
MY_ALPACA_04
Całość urozmaiciliśmy ciekawostkami oraz informacjami o hodowli. Ograniczając tekst do niezbędnego minimum, staraliśmy się stworzyć witrynę pełniącą funkcję dostępnego on-line katalogu ofertowego. Integralną częścią strony jest przygotowany fan page na portalu facebook, który został wybrany jako główna metoda komunikacji z odbiorcami marki. Zachęcamy do odwiedzenia http://myalapaca.pl, a w imieniu Marcina i Tomka do wizyty w Wojaszówce, gdzie mieści się hodowla - bo żadne słowa i obrazy nie opowiedzą tej historii lepiej niż sam widok szczęśliwych alpak.
MY_ALPACA_03
Profil MY ALPACA na Facebooku również wykorzystuje elementy ilustracyjne.
MY_ALPACA_08
POKOCHAJ ALPAKI!
MY_ALPACA_07